Klachtenregeling – Huisartsenpraktijk Spoorstraat – Nijkerk
Spoorstraat 11 3862 AC Nijkerk Tel:033-2451867
Header afbeelding

Klachtenregeling

Een klacht? Bespreek uw onvrede met uw huisarts

Wanneer u ontevreden bent, stellen we het op prijs dat u dit met ons bespreekt. Wanneer wij op de hoogte zijn van uw onvrede, dan kunnen wij proberen het voor u op te lossen.

Is dit lastig voor u of komt u er met ons niet uit, dan kunt u uw klacht bespreken met een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris. De klachtenfunctionaris zoekt samen met u naar een oplossing van uw klacht of probleem. De klachtenfunctionaris kan proberen de klacht te bemiddelen. De klachtenfunctionaris kiest geen partij en heeft daarom geen oordeel. Alles wat u de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk. U kunt het contact opnemen met de klachtenfunctionaris via de website van DOKh.  De klachtenfunctionaris is eventueel te bereiken op telefoonnummer 072-520 83 25.

Als u er met uw huisarts en met bemiddeling door de klachtenfunctionaris niet uit komt, kunt u een uitspraak over uw klacht vragen bij de geschilleninstantie van DOKh. Zie ook hiervoor de website van DOKh. De Geschilleninstantie is landelijk erkend door VWS en behandelt uw geschil. Naast een rechter en een secretaris hebben in de Geschilleninstantie een patiëntvertegenwoordiger en een arts zitting.